שיפוץ חדר אמבטיה

מחיר שיפוץ חדר אמבטיה יכול להתחיל ב4000 שקלים לשיפוץ קל ולהגיע לעשרות אלפי שקלים בשיפוץ אמבטיה קומפלט. ההבדל במחיר משתנה באם במספר סעיפים שאותם נמנה בהמשך.

הוספנו לכם מספר חדרי רחצה משופצים שחברתנו ביצעה עם תמונות והסברים איך לבצע את התהליך נכון. כל זאת ועוד בהמשך המאמר. שיפוץ אמבטיה בבית הוא תהליך המורכב במיוחד בשל היותו  מורכב ממספר רב של סוגי עבודות שיפוצים בשטח כל כך קטן. דבר המייקר את העלות לפי מטר של שיפוץ חדר מקלחת בבית.

סוגי העבודות הנעשות בעת שיפוץ אמבטיה על ידי קבלן השיפוצים הן מגוונות ורבות. ויש להעסיק שיפוצניק מומלץ ומנוסה בביצוע שיפוץ חדר רחצה.

שיפוץ חדר אמבטיה
שיפוץ חדר אמבטיה

תהליך עבודות שיפוץ חדר אמבטיה – חלק א

  1. הריסה ופינוי: החלק הראשוני בעת השיפוץ הוא שבירה ופינוי של כל הכלים הסניטריים האמבטיה הריצוף והרצפה. יש להוריד את כל הטיח הרופף על מנת לעבוד על תשתית חזקה.  טיפ: מומלץ לפנות את כל החול לשקים לשימוש חוזר. למעט במקרים של חול עם הרבה לכלוך או חול רטוב. אין להחזיר חול רטוב כמצעים לריצוף מחדש !
  2. טיח: יש ליישר את כל הקירות באמצעות טיוח על מנת לבצע הדבקת קרמיקה. (אין לבצע ריצוף בטיט על הקירות ! ההדבקות לא טובה במצב זה )
  3. אינסטלציה: יש לבנות מחדש מערך צנרת אינסטלציה חדשה. רצוי מצנרת SP ובניית מערכת הקולחין (ביוב) חדשה על לקו הראשי. התקנת אמבטיה, התקנת אסלה סמויה ואינטרפוצים.
  4. חשמל: יש לבצע הוספה\הזזה של נקודות החשמל ונקודות תאורה באמבטיה כפי הנדרש ובתאם לתקנים.
  5. התקנת אסלה סמויה: יש לבצע התקנת אסלה סמויה וליצוק בטון בתחתית. את החלק מעל יש לבנות מקיר בלוק או מקיר בגבס.
  6. בניית קיר בלוק (בבחירת אופציית האמבטיה): לאחר התקנת האמבטיה יש לבנות קיר בלוק בצדדים החשופים כתשתית לעבודות הריצוף והחיפוי.
  7. עבודות טיח ובטון: לאחר התקנת התשתיות (אינסטלציה ביוב וחשמל), יש לטייח את הקירות ולבטן את הרצפה כהכנה לעבודת האיטום.
  8. איטום האמבטיה: לאחר עבודות הבטון והטיח, יש לבצע איטום של חדר האמבטיה, מומלץ בסיקה טופ 107, יש ליישם 2 שבות מלאות על מנת להגיע לאיטום טוב. ישנם חומרי איטום יקרים יותר אשר אפשר להוסיף על שכבת הסיקה טופ 107 או מעליו.
  9. פיזור החול: לאחר ייבוש מלא של האיטום, יש לפזר את חול\שומשום שמשמשים כמצעים לריצוף.
שיפוץ חדר אמבטיה עם ארונית ומראה
שיפוץ חדר אמבטיה עם ארונית ומראה

תהליך עבודות שיפוץ חדר אמבטיה – חלק ב

  1. ריצוף וחיפוי: בעת ריצוף חדר האמבטיה יש לשים לב שהפוגות הינם מינימום 3 מ"מ לפי התקן. יש לבצע שיפועים תקינים לקופסאות הניקוז. לפי תקן יש לבצע את רצפת חדר האמבטיה 5 מ"מ נמוכה מרצפת הבית.
  2. יישום רובה: לאחר התייבשות עבודות הריצוף והחיפוי אמבטיה, יש ליישם רובה בכל המרווחים.  
  3. שפכטל וצבע: מבצעים תיקון בשפכטל וצובעים  את חדר המקלחת  בצבע אשר הינו נושם ועמיד בפני לחות בשם אקרינול.
  4. התקנת כלים סניטריים: מתקינים את האסלה, הכיור, הארוניות והברזים. מומלץ להשתמש בברזי ניל מקוריים בלבד בשל עמידותם. ברזי ניל זולים ופשוטים מהווים מקור לבעיה עתידית בשל העובדה שהינם פחותים באיכותם. הבעייתיות הינה בעיקר בניסיון לפתוח אותם ולסגור שוב ושוב לאחר מספר חודשים. את אסלת המונובלוק מתקינים כיום עם סופר 7 ולא עם ברגים.
  5. ניקיון: ניקיון לאחר עבודת שיפוץ האמבטיה.
אזור מקלחון בחדר מקלחת עם ספסל לישיבה
אזור מקלחון בחדר מקלחת עם ספסל לישיבה

שיפוץ חדר אמבטיה מחיר 

עלות שיפוץ חדר אמבטיה קטן קומפלט במחיר זול. אז מה כוללת חבילת שיפוץ אמבטיה של צביעת האמבטיה והחלפת הברזים בלבד ברמה בסיסית ולהגיע עד לעשרות אלפי שקלים למקלחות עם כל השדרוגים הקיימים. מחיר שיפוץ אמבטיה קומפלט סטנדרטי הינו כ20,000-25000 שקלים אם אין שינויים במבנה חדר האמבטיה או הוספת אלמנטים מורכבים לשיפוץ המקלחת.

עלות שיפוץ חדר אמבטיה

 

עבודות הריסה ופינוי חדר אמבטיה3000 ₪
טיוח קירות 2000 ₪
החלפת 3 נקודות מים חדשות עם צנרת5400 ₪
הוזזת נקודת חשמל400 ₪
ביטון אסלה סמויה ובניית גבס\בלוק מעל2000 ₪
בניית קיר בלוק 4 בדופן האמבטיה1200 ₪
עלות איטום אמבטיה2000 ₪
עבודות ריצוף וחיפוי מקלחת ויישום רובה5000 ₪
צביעת אמבטיה באקרינול עם תיקוני שפכטל קלים1200 ₪
עלות שיפוץ חדר אמבטיה מחיר22,000 ₪  קומפלט

עלות ריצוף חיפוי וכלים סניטריים לשיפוץ אמבטיה

7 מטר ריצוף לרצפת האמבטיה, ריצוף גרניט פורלצן.700 ₪
25 מטר חיפוי קרמיקה לקירות, ישנםסוגים רבים במחירים שונים אך זהו הממוצע2500 ₪
אסלה מונובלוק700 ₪
אסלה סמויה1300 ₪
ברז אינטרפוץ 3 דרך600 ₪
ברז לכיור ארון אמבטיה400 ₪
אמבטיה + מתקן תושבת ברזל לאמבטיה1500 ₪
ברז אינטרפוץ 4 דרך700 ₪
אסלה פשוטה עם ניאגרה מפלסטיק פלאסון500 ₪
מקלחון \ אמבטיון בהתאם לצורך1800 ₪
עלות ממוצעת כלים סניטריים עם ריצוף וחיפוי כולל משלוח.9500 ₪ קומפלט
שיפוץ חדר שירותים קומפלט עם כיור נטילת ידיים9000 ₪ קומפלט

מחירים שונים של עבודות שיפוץ מקלחת ושדרוג חדר מקלחת

עלות צביעת אמבטיה, מחיר ליטוש וצביעה בצבע מיוחד המיועד לאמבטיות.700 ₪
מחיר הלבשת אמבטיה חדשה, הלבשת אמבטיה חדשה על גבי הישנה.1500 ₪
צביעת אמבטיה באקרינול עם תיקוני שפכטל קלים.1500 ₪
התקנת ונטה פשוטה + רכישת הונטה.200 ₪
ונטה מקצועית + רכישת הונטה.1500 ₪
התקנת ג'קוזי בחדר רחצה.3500 ₪
החלפת כיור.350 ₪
התקנת ברז ניל.200 ₪

מעוניינים לדעת עלות שיפוץ מקלחת קומפלט ?

דבר נוסף המייקר שיכול לייקר את שיפוץ חדר אמבטיה הוא העובדה כי בחדר האמבטיה ישנן אפשרויות רבות לשלל עיצובים שונים. פריטים מיוחדים להרכבה כמו אריחים בגדלים ממש קטנים או מאוד גדולים. מערכות ברזים משוכללות עם משאבות וגטים כמו בג'קוזי, פתח ניקוז מוארך ועוד. פריטים אילו יכול לייקר מאוד את עבודת שיפוץ המקלחת בבית.

שיפוץ חדר אמבטיה מחיר
שיפוץ חדר אמבטיה מחיר

טיפים ודגשים בשיפוץ מקלחת

  1. קופסאות ניקוז: ישנם המון סוגים וצורות של קופסאות ניקוז. הרגילות הם ברוחב של 10 על 10 סנטימטר ויש גם בגודל 11על 11 ו12 על 12. ישנם צבעים שונים כמו: ניקל, שחור, זהב. קופסאת ניקוז יותר יפה ומרשימה הינה קופסת ניקוז ברוחב 80 סנטימטר אשר העלות שלה היא בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים בהתאם לחברה המייצרת.
  2. התקנת אמבטיה: באם בוחרים בהתקנת אמבטיה במקום מקלחון יש לבצע את התקנת האמבטיה ולקבע אותה באמצעות מתקן מותאם. אין להתקין אמבטיה ללא המתקן מחשש לתזוזות לא רצויות בעתיד. טיפ: לא לחסוך ברכישת מתקן לאמבטיה בעת רכישת אמבטיה אקרילית.
  3. אסלה תלויה הינה יפה ונוחה יותר היות ומיכל ההדחה מוסתר בתוך הקיר. עם זאת,  אסלה כזו יקרה יותר ברכישה, בעבודת ההתקנה ובתקלות במערכת.
  4. טיפ: יש לשים לב שבעת שמתקינים אסלה סמויה על קיר גבס, יש מתקן מיוחד המותאם לגבס, בלעדיו התקנת  קונסטרוקציית הגבס תהיה מסובכת .
  5. בעיצוב מחדש של חדר מקלחת יש לקחת בחשבון את הנושא שהכי בעייתי לשנות מיקום והוא האסלה. לאסלה יש צינור ניקוז שפכים בקוטר 4 צול שזה כ 12 סנטימטר עובי. לכן יש לקחת בחשבון שלא תמיד ניתן להזיז אותה ממקומה. ולעיתים צריך לבנות מדרגה מרוצפת על הצינור על מנת לחפות אותו.
  6. אוורור חדר אמבטיה: בחדר רחצה שאין בו חלון, חייב להתקין ונטה על מנת לאוורר את חדר הרחצה מהאדים שמצטברים בו בעת הרחצה. ישנם מספר סוגים של ונטות, מהפשוטות שעולות כ70 שקלים ועד ונטות לחדר רחצה בעלות של כ1000 שקלים עם כל אביזרי המשנה לוונטה כמו אל חוזר וכדומה. מומלץ לשים וונטה איכותית אשר תוציא במהירות את האדים ואת הריחות הלא נעימים מחדר הרחצה והשירותים.
שיפוץ אמבטיה
שיפוץ אמבטיה

כמה זמן אורך שיפוץ אמבטיה בימי עבודה :

  1. הריסה ופינוי: יום 1
  2. טיח: יום 2
  3. אינסטלציה: יום 3
  4. חשמל: יום 3
  5. התקנת אסלה סמויה: יום 4
  6. בניית קיר בלוק:  יום 4
  7. עבודות טיח ובטון:  יום 4
  8. איטום האמבטיה:    יום 6
  9. פיזור החול: יום 7
  10. ריצוף וחיפוי: יום 7 עד יום 10
  11. יישום רובה: יום 11
  12. שפכטל וצבע: יום 12 
  13. התקנת כלים סניטריים:יום 13
  14. ניקיון: יום 13

כלומר בשיפוץ חדר אמבטיה סטנדרטי, הקבלן אמור לסיים את השיפוץ אמבטיה ב13 ימי עבודה רצופים. במקרים שיש שינוי בקירות חדר האמבטיה, עבודות של הריסה ובנייה מחדש זמן העבודה מתארך כמובן.

שיפוץ מקלחת
שיפוץ מקלחת

דוגמאות נוספות של עבודות שונות שמתבצעות בשיפוץ האמבטיה :

סוגי אסלות:

  • אסלה פשוטה מושב חרס +מתקן מפלסטיק

יתרונות :מחיר.

חסרונות: פחות אסטטית.

  • אסלת מונובלוק מושב חרס+ מתקן מחרס שהיא כיום הבחירה של כ 80% מהלקוחות

חסרונות: יותר יקרה מהפלסטיק.

יתרונות: יפה ומתאימה יותר לחדרי אמבטיה וחדרי מקלחת.

  • אסלה סמויה\אסלה נסתרת מושב חרס+ מתקן נסתר אשר מוחבא בתוך הקיר. ועליו מחפים בקרמיקה\ גרניט פורצלן.

חסרונות: יקרה יותר מכל הסוגים הן במחיר עלות והן במחיר התקנה.

יתרונות: יופי, נוחות, המילה האחרונה בתחום.

שיפוץ חדר אמבטיה מחיר
שיפוץ חדר אמבטיה מחיר

 סוגי האמבטיות המוצאים כיום בשוק :

  • אמבטיה אקרילית.
  • אמבטיה מיציקת ברזל.
  • אמבט מיציקת בטון.
  • אמבט מעוצבת שהיא המילה האחרונה, הינה אמבטיה אשר הינה עומדת על רצפת חדר האמבטיה ולא שקועה עם בטון בתוכה.

טיפים לשיפוץ אמבטיה

מספר טיפים והצעות ייעול שכדאי לחשוב עליהם אשר אתם מבצעים שיפוץ חדר מקלחת בבית :

תכנית פריסה לריצוף וחיפוי אמבטיה

כאשר מבצעים שיפוץ אמבטיה עם אדריכל או אדריכלית הם מספקים תכנית פריסה. תכנית פריסה נותנת לנו את המיקומים המדוייקים של התחלת כל אריח, היכן מתחילים עם אריח שלן או עם חצי אריח. וגם לאיזה כיוון יש לבצע את עבודות הריצוף והחיפוי קרמיקה או גרניט פורצלן.

החלפת צנרת מים

כאשר מבצעים שיפוץ מקלחת או שיפוץ אמבטיה, מחליפים את הצנרת מים בד"כ. לרוב כאשר מדובר בצנרת מאוד ישנה בבית, יש לשקול בחיוב החלפת כל מערכת האינסטלציה בבית.

ביצוע החלפת צנרת מים מצינור אספי, מולטיגול או פקס בכל הבית מקנהה לנו שקט מתחזוקה שוטפת של צנרת המים. בדירה של 70- 80 מטר מרובע עם חדר מקלחת אחד וללא שירותים נוסף, העלות מחיר הינה קטנה יחסית. מחיר החלפת צנרת נוספת מלבד השיפוץ מקלחת הינו כ 6000 שקלים. כי מלבד המקלחת נשאר להחליף את הצנרת במטבח, מכונת כביסה , נקודת הזנה לדוד שמש וקו מים ראשי.

עלות של 6000 שקלים להחלפת צנרת בבית מלבד חדר הרחצה אמנם הינה הוצאה לא קטנה, אך במקרה של פיצוץ צינור מים או אפילו נזילה קטנה. יכול לעלות לנו 2000-3000 שקלים וזה לא כולל עלויות של שפכטל וצבע בדירה מתחתינו שבדרך כלל המים יחדרו אליהם ויגרמו לליקויים בצבע ובשפכטל בעלויות של עוד 1000-2000 שקלים.

מכאן יוצא כי סהכ לציקון תקלה של פיצו מים ניתן להגיע ל5000 שקלים ויותר. אז מומלץ מאוד במקרה של צנרת מים ישנה לשקול החלפת כל הצנרת. ואז אנו מקבלים מערכת חדשה עם שקט של 20 שנים לפחות למערכת מים תקינה שבוצעה לפי התקנים ולפי הספר.

שליכט צבעוני בחדר רחצה

ישנם לקוחות אשר מבקשים ליישם שליכט צבעוני באחד הקירות בחדר אמבטיה או בכל הקירות. החיסרון העיקר של שליכט צבעוני באמבטיה הינו שהטקסטורה של השליכט אינה ארחידה ולכן מצטברת עליה שכבת לכלוך ועובש בקלות יתרה. מפאת זאת לא מומלץ לבצע שליכט צבעוני במקלחת ומומלץ לחפות את כל המקלחת בקרמיקה אשר אינה סופחת לכלוך ועובש וקל לנקות אותה במקרה של הצטברות אבק ועובש.

שיפוץ מקלחת עם נגישות לנכים

במקרה של שיפוץ מחדר רחצה לנכים, קודם כל יש לעשות חדר מקלחת ולא אמבטיה. בנוסף יש להתקין ידיות אחיזה אשר מונעות החלקה או נפילה של אדם בעת הרחצה. יש המתקינים בסמוך לאסלה גם ידית לאחיזה אשר עוזרת לתמיכה בעת הישיבה והקימה מהאסלה.

כאשר הנכה  משתמש בכיסא גלגלים יש לשקול הרחבת פתח דלת חדר הרחצה. בדרך כלל חדר רצה הינו עם דלת 80. יש לנסר 10 סנטימטר מהקיר הסמוך לדלת ולהתקין דלת 90 אשר מקילה על השינוע בחדר מקלחת.

עבודות ריצוף וחיפוי בשיפוץ חדר רחצה
עבודות ריצוף וחיפוי בשיפוץ חדר רחצה

קבלן שיפוצים רשום ומורשה לביצוע שיפוצים בבית

חברת דקל שיפוצים מבצעת שיפוצים בחדרי רחצה ושירותים בהתאם לעיצוב שדורש הלקוח. חברתנו מבצעת את עבודותיה ברמה המקצועית ביותר תוך כדי ליווי צמוד מתחילת השיפוץ ועד תומו.

התקשרו אלינו הדקל שיפוצים 03-9747444

הדקל שיפוצים מבצעים עבודות שיפוץ חדר אמבטיה במרכז בערים: תל אביב, רמת גן, הרצליה, גבעתיים רמת השרון, פתח תקווה, ראשון לציון, הוד השרון, כפר סבא, רעננה, גבעת שמואל, גני תקווה , באר יעקב, לוד, רמלה, יהוד-מונוסון, סביון, מודיעין-מככבים-רעות, ראש העין, רחובות, נס ציונה, אלעד, נתניה, בני ברק, כפר שמריהו ועוד.

שיפוץ אמבטיה תמונות לפני ואחרי

תמונות של עבודות שיפוץ חדר אמבטיה שונות שחברתנו, חברת הדקל שיפוצים ביצעה לאחרונה:

שיפוץ חדר מקלחת לפני התקנת כלים סניטריים
מקלחת לפני התקנת כלים סניטריים
שיפוץ חדר אמבטיה באריחים לבנים 30 על 60
שיפוץ אמבטיה באריחים לבנים 30 על 60
שיפוץ חדר אמבטיה לפני ואחרי בתל אביב
אמבטיה לפני ואחרי בתל אביב
תיקוני טיח וצבע בשיפוץ חדר אמבטיה וצביעה באקרינול
תיקוני טיח וצבע בשיפוץ חדר רחצה וצביעה באקרינול
שיפוץ חדר שירותים עבודות ריצוף וחיפוי קרמיקה
שיפוץ חדר שירותים עבודות ריצוף וחיפוי קרמיקה
שיפוץ חדר שירותים עם כיור נטילת ידיים
שיפוץ חדר שירותים עם כיור נטילת ידיים
ריצוף רצפת מקלחת באריחים דמוי פרקט
ריצוף רצפת מקלחת באריחים דמוי פרקט
ריצוף במקלחת
ריצוף במקלחת
חיפוי קרמיקה בחדר רחצה
חיפוי קרמיקה בחדר רחצה
התקנת ארון מקלחת
התקנת ארון מקלחת
התקנת אסלה סמויה בשיפוץ חדר אמבטיה
התקנת אסלה סמויה
הדבקת קרמיקה במקלחת
הדבקת קרמיקה במקלחת
אסלת מונובלוק בשיפוץ אמבטיה
אסלת מונובלוק בשיפוץ אמבטיה
שיפוץ אמבטיה
שיפוץ אמבטיה
עבודות ריצוף וחיפוי בחדר אמבטיה
עבודות ריצוף וחיפוי בחדר אמבטיה